Η απόφαση να κατέβει πρόωρα η αυλαία του «Πάμε Δανάη!» δεν ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία. Αντιθέτως, ήταν η κορύφωση μιας σταθερής και διαρκούς φθοράς, μιας προδιαγεγραμμένης πορείας αποδόμησης στην οποία η ίδια η παρουσιάστρια είχε τον βασικό ρόλο. Το MEGA έκανε ό,τι μπορούσε για να προστατεύσει το project και τη βασική του παρουσιάστρια, τη Δανάη Μπάρκα, παρόλα αυτά είναι δεδομένο ότι και τα κανάλια δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα, αλλά επιχειρήσεις, με στόχο το κέρδος.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η ίδια έδειχνε να ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν – ένα σύμπαν όπου τίποτα δεν την άγγιζε, κανείς δεν της έλεγε την σκληρή αλήθεια και κάθε προειδοποιητικό καμπανάκι αντιμετωπιζόταν με αδιαφορία.
Η Δανάη Μπάρκα δεν κόπηκε μόνο από την κακιά τηλεθέαση ή την ατυχία. Κόπηκε γιατί δεν κατάλαβε ποτέ τι σημαίνει να είσαι καθημερινά μπροστά στον φακό και να κρατάς την ευθύνη ενός ζωντανού προγράμματος. Ήταν η αρχή μιας σειράς από απανωτά λάθη της παρουσιάστριας που την οδήγησαν στο πρόωρο τέλος και ας μην το παραδεχτεί εκείνη ποτέ.
Το μεγαλύτερο λάθος που καταλογίζεται στη Δανάη Μπάρκα είναι η αλαζονική της στάση
Η Δανάη Μπάρκα με σορτσάκι
Όταν οι τηλεθεάσεις έπεφταν και η δυναμική της εκπομπής κατέρρεε, εκείνη αντιμετώπιζε την κατάσταση με έναν εφησυχασμό σχεδόν προσβλητικό. Δεν ήταν η πρώτη φορά που η εκπομπή της βρέθηκε με το ένα πόδι εκτός προγράμματος – είχε κινδυνεύσει τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν – όμως πάντα κάποιος την έσωζε. Το MEGA φάνηκε να επενδύει προσωπικά στη Δανάη, δείχνοντας ανοχή και επιείκεια. Ωστόσο, η ίδια θεώρησε πως αυτή η υποστήριξη ήταν ανεξάντλητη. Λάθος εκτίμηση.
Οι πληροφορίες από ανθρώπους του καναλιού κάνουν λόγο για μια παρουσιάστρια απομονωμένη, απομακρυσμένη από την καρδιά της παραγωγής. Η Δανάη – όπως λένε – δεν είχε κοινωνικές σχέσεις στο κανάλι, δεν επικοινωνούσε με τους ανθρώπους του σταθμού, ούτε φρόντιζε να καλλιεργεί σχέσεις εμπιστοσύνης. Ήταν «κλειστός άνθρωπος», υποστηρίζουν όσοι την συναναστρέφονταν, όμως όταν οι συνεργασίες απαιτούν συντονισμό και ομαδικότητα, αυτό δεν είναι προσόν.
Η Δανάη Μπάρκα δεν ήταν σνομπ, δεν ήταν ψυχρή, ήταν απλά απούσα. Το γεγονός ότι μιλούσε μόνο με τον στενό της κύκλο και δεν μοιραζόταν τίποτα, δημιούργησε την εικόνα μιας κλειστής αυλής – και αυτό είναι πρόβλημα όταν εκπροσωπείς ένα κανάλι σε καθημερινή ζώνη.
Το παρασκήνιο με Καινούργιου – Τσαγκρίδη
Σαν να μην έφταναν τα επαγγελματικά προβλήματα, ήρθε να προστεθεί και ένα έντονο παρασκήνιο που “τραυμάτισε” σοβαρά την εικόνα της. Η φιλία της με την Κατερίνα Καινούργιου μπήκε σε κρίση, όταν φήμες ήθελαν τη Δανάη να εμπλέκεται, στο παρασκήνιο της σχέσης της Κατερίνας Καινούργιου με τον Φίλιππο Τσαγκρίδη. Ο κόσμος αντέδρασε. Από υποστηρικτές, αρκετοί στράφηκαν εναντίον της, θεωρώντας τη συμπεριφορά της προδοτική. Και να μην αποδεικνυόταν ποτέ τίποτα, (κάτι που δεν ίσχυε στην συγκεκριμένη περίπτωση) οι εντυπώσεις είχαν ήδη δημιουργηθεί – και στα media, οι εντυπώσεις είναι το παν.
Όταν οι αριθμοί δεν λένε ψέματα
Τα νούμερα της εκπομπής παρουσίαζαν καθοδική πορεία. Ο κόσμος βαριόταν, δεν έβρισκε αυθεντικότητα, δεν συγκινούνταν. Και η παρουσιάστρια έμοιαζε να μην καταλαβαίνει τίποτα από όλα αυτά. Ή να αρνείται να τα παραδεχτεί. Το κοινό είναι πολύ πιο έξυπνο από όσο νομίζουν πολλοί παρουσιαστές – και εντοπίζει πότε κάποιος λειτουργεί αυθεντικά και πότε αναμασά ένα ρόλο. Η ευθυμία και το θεατρικό χαμόγελο δεν πείθουν όταν πίσω τους υπάρχει μια απόλυτη έλλειψη γείωσης με την πραγματικότητα.
Το σοκ και η αδιανόητη ψυχραιμία
Η σκηνή της αποχώρησης ήταν ενδεικτική. Ο επικεφαλής προγράμματος του MEGA, Κώστας Σούσουλας, της ανακοίνωσε στο καμαρίνι της το τέλος της εκπομπής, στην συνέχεια κατέβηκε στο πλατό και το ανακοίνωσε και στα υπόλοιπα παιδιά. Η Δανάη φάνηκε να σοκάρεται, όμως δεν λύγισε. Αντίθετα, λίγο μετά ανέβαζε αναρτήσεις για τη νέα θεατρική της δουλειά, σαν να μην είχε συμβεί τίποτα.
Κάποιοι τη θεώρησαν δυνατή. Άλλοι την είδαν ως αποκομμένη, σχεδόν προκλητικά αδιάφορη για όσα μόλις είχαν συμβεί και απέναντι στους συνεργάτες της που τις επόμενες μέρες θα βρεθούν χωρίς δουλειά αν δεν τους απορροφήσει το κανάλι. Αντί να σταθεί για λίγο στον απολογισμό, προτίμησε να δείξει ότι… συνεχίζει. Το πρόβλημα όμως είναι πως, όταν δεν αντιμετωπίζεις τα λάθη σου, είσαι καταδικασμένος να τα επαναλάβεις.
Το MEGA έδειξε υπομονή, επιμονή και – θα έλεγε κανείς – έως και συναισθηματική σύνδεση με το πρόσωπο της Δανάης. Όμως το τηλεοπτικό προϊόν δεν είναι θέμα συναισθημάτων. Είναι θέμα επιδόσεων, εικόνας και – κυρίως – συνέπειας. Η παρουσιάστρια απέτυχε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Δεν ήταν κακή. Ήταν απλώς αδιάφορη. Και αυτό, σε μια τηλεόραση που καταρρέει από την πίεση του ανταγωνισμού, δεν συγχωρείται.